Om att flyga

2012-04-05 - 14:09:34

"Jag minns när jag var liten och hade en kassamaskin som jag lekte med. Hela mitt rum fövandlades till en restaurang och jag serverade mat och tog betalt. Allt var en lek då, men idag gör jag detsamma fast på riktigt.

Nu den senaste veckan när jag har befunnit mig i miljöer som jag har passerat, förskola, dagis har jag fått in gamla lukter, gamla känslor, stött på mig själv som liten och insett att små saker har format mig till den jag är idag. Saker som att jag fick vara fri och springa runt i skogarna efter skolan. Att känna att alla var emot mig, men att det fanns en vuxen där vid sidan av mig, en lärare, en som trodde på mig.

Jag tror på att allt det som flygit förbi, allt stannar inombords och formar varje beslut i dina nya beslut för varje dag som går. Om en månad och 3 dagar fyller jag 18 år. Det låter så fint och smakar så bra på tungan.

Jag vet att det inte är någon inbillning. Känslan att känna sig friare än någonsin kommer infinna sig i min kropp och jag kommer göra mig fri. I 18 år har jag delat beslut och liv med mina två föräldrar och min bror. Men nu är allt upp till mig.

Det är så vackert när jag hör mina föräldrar planera en framtid utan mig, de ska fortsätta följa sina drömmar om några år när de blir fria från ett liv de levt i ett tag. Jag kommer inte kunna kolla dem i ögonen och säga godnatt de flesta kvällar om året längre, vi kommer snart inte längre bo ihop.

Istället kommer jag göra allt utifrån vad mina drömmar innebär. Jag kommer känna mig fri och veta att känner jag för att bli au pair i USA kan jag bli det. Vill jag resa jorden runt kan jag göra det. Så länge jag behåller viljan och styrkan som min barndom gett mig kommer jag kunna.

Om en månad och tre dagar fyller jag 18 och ja, jag är mer redo än vad jag någonsin varit.
När jag tillsist fyller 90 ska jag skriva en bok på allt jag gjort och jag ska se till att jag inte gått miste om en enda liten chans på att missa ett äventyr. Jag är redo."

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0