Att ändra vanor

2011-09-30 - 19:27:19


Läsarfråga:
Linnea

Du som verkar träna mycket och är hälsosam kan inte du ge lite nyttiga tips på vad man kan äta till frukost, och vad man kan äta innan och efter träning? Skulle bli jätte glad då!

Svar: Absolut kan jag dela med mig av vad jag njuter av till frukost. Jag har även lite grymma tips till vad du ska äta innan och efter träning (har pluggat på om de där lite). Men jag kommer köra en frukost varje dag den kommande veckan och hoppas jag kan ge lite insperation.

Men till det viktigaste, när man tränar är det otroligt viktigt att äta:
Frukost
Mellanmål
Lunch
Mellanmål
Middag
Kvällsmål

Men de kämpar fortfarande jag att följa. Eftersom vi alla har våra vanor och det är svårt att bryta dem så kan man börja följa det lite smått och tillslut kommer det bli en vana. Drick vatten minst 6 gånger om dagen, annars blir du tröttare, kroppen blir uttorkad och sockersuget ökar också.
Och det viktigaste av allt uteslut aldrig kolhydrater, musklerna byggs inte upp och du får ett sämre resultat av träningen.
Så det är alltså viktigt att äta all möjlig föda. Dock finns det olika alternativ av olika saker som vitt eller mörkt bröd. Jag äter aldrig ljust bröd, eftersom det inte ger en någon energi och är heller inte nyttigt.

Och det sista: Ät sakta, mat ska njutas.

(Kom ihåg att detta är byggt på mina erfarenheter.)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0