Muren kan rivas

2011-11-26 - 22:26:20


Ville be om ursäkt för dålig uppdatering. Hösten brukar inte vara såhär pass stressig. Har jobbat över och varit på bio med pappa och bakat. Idag har jag också sätt ett program och en krönika om: Sluta bygga upp din värld som att den vore perfekt. Kan inget mer än att hålla med dem. På facebook dröser alla ner med bilder, texter, allt för att tala om för alla att det har vänner så det räcker å blir över. Perfekt familj. Bästa betyg, osv. Vart tog sidan av att vara normal vägen? Kunna säga att man sitter hemma ensam för att alla sina 4 nära vänner skulle bort på annat håll. Att man misslyckades med middagen. Att festen inte alls var kul. Enligt mig bygger man upp en mur för att det tråkiga är inte intressant. Men är inte de att ljuga?

Visst följer jag med i mallen. Men lite sticker jag ut, jag skriver om mina stressiga dagar. Alla svåra uppgifter i skolan. En pojkvän som bor 55 mil bort. Att jag sitter ensam hemma en lördag. MEN frågan är bara, det är inte intressant läsning. Därför har jag nu bestämt mig för en blogg med lite bilder från roliga händelser från mina dagar och lite mer träningstips. Ville bara tala om att jag vill hellre se mer av normala människor, än människor som försöker att vara något de inte är.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0