ATT GÖRA LISTAN

2011-05-18 - 20:22:05
Jag tror att vi alla gör misstaget flera gånger per dag då vi tänker "jag gör det imorgon". Något som är tråkigt eller jobbigt skjuter vi framför oss. Det dåliga med detta är att när nästa dag kommer har ännu fler saker lagts på våran: att göra lista. Och det känns så tungt att man inte har lust att lyfta ett finger.

Det är endast på ett riktigt jobb som det faktiskt inte går att skjuta saker framför sig, det är helt enkelt för stor risk att förlora sitt jobb. Istället blir vi latkorvar i våran vardag och detta leder till att vi går runt och mår dåligt, vi blir stressade.

Det som gör mig så arg är att man aldrig tar sig i kragen och tänker igenom hela problemet på riktigt, OM man gör det tråkiga först så har man mycket mer tid efter, dessutom så blir det ännu bättre om man gjort det viktiga innan eftersom det då är gjort - då kan man lättare slappna av, man får ett gott samvete.

Så därför är min utmaning till er: Göra det som vanligtvis läggs på: Att göra listan direkt och inse att tiden du får över blir underbar.




Städa? Nej jag gör det imorgon, eller kanske på söndag. Måndagen kommer och du inser att dammlopparna växt sig gigantiska, du mår dåligt och orkar istället inte göra någonting... Känner du igen dig? Nu ändrar vi på I-landsproblemet. GÖRA NU, DIREKT!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0