INTERVALL

2011-07-25 - 22:33:09
Har inte alls tränat så mycket som jag önskar att jag gjort de senaste veckorna. Beror ju på resan till Norge, till Eskilstuna och till falkenberg. Men nu när jag börjat jobba är det också dags att komma in i hårdträningen igen.



Mina favoriter till Löparskor råkade jag glömma i Norge så nu efter två veckor är de hemma igen.
Med bara 19 dagar kvar till midnattsloppet är jag mer taggad än någonsin.


Kvällens pass:
"Intervaller"

1 km
1,5 km jogg
5 km intervaller
1,5 km
1 km jogg

T I P S :

Lyckstolpar:
Intervaller går ju ut på att du ska variera hur snabbt du förflyttar benen. Därför kan du ta hjälp av lyckstolparna. Alltså ett till exempel; Jogga förbi 4, kuta förbi 6, jogga förbi 7 och gå tre, kuta förbi 5 och jogga förbi 3 osv... Det gör att du hela tiden har fokus och blir mer peppad när du har något att gå efter.

Har du inte tillgång till lyckstoplar om du t.ex inte tränar i ett elljusspår är det jättesmart att anpassa intervaller efter låtar som du lyssnar på i hörlurarna.
Alltså till exempel: Gå en vers, kuta en refräng, gå en halv vers, jogga resten av versen, kuta på refrängen osv...

Testa det är riktigt varierande och kul och anpassa gärna så att du kutar upp för alla uppförsbackar!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0